DENNÍ VZDÁLENOST STOUPÁNÍ KLESÁNÍ KUMULATIVNÍ VZDÁLENOST
6 km0 m500 m99 km

Datum : 22. 9. 2016

Dneska nás čeká jednoduchý den plný odpočinku s minimem horské chůze. Probudili jsme se do krásného dne, při snídani zrovna slunce vychází nad hory a my po 8 hodině vyrazíme do cca 2 hodinky vzdálené Vizzavony. Projdeme kolem několika krásných praváků, které jsme tady nechali včera a opravdu přes noc povyrostli!

Očekáváme už jen snadnou cestu skrze údolí, ale opak je pravdou! Hned po ránu pokračuje včerejší náročná stezka plná hladkých ploten a hran, přes které je potřeba se dostat. Řeka vedle nás dále vytváří krásné scenérie svým divokým korytem. Po hodině chůze a spoustě náročných a prudkých pasáži dojdeme k cedulím označujícím Cascade des Anglais. Odtud je to cca 15 minut k lesnímu občerstvení a od něj potom necelá hodinka do vesnice. Je vidět, že kaskády jsou zpřístupněny i svátečním turistům, jelikož odtud je už stezka snadná. SnackBar je stále zavřený, přece jen jsme tady okolo 9 hodin a potkali jsme zatím jen trekaře na GR20. Překonáním mostu se ze stezky stane široká kamenitá cesta, která poukazuje na přítomnost civilizace. Potkáváme už i běžné turisty na výletě a procházce nebo při venčení psa.

Projdeme kolem prvních domů a objeví se první asfalt. Netrpělivě čekáme hezkou horskou vesničku, ta ale pořád nikde. Jen pár domů u cesty. Pravda, sice mají „lázeňský“ charakter, ale většina je ve zbídačeném stavu. Potkáme velké cedule značící konec GR20 NORD a začínající GR20 SUD. Tady je pro trekaře povinnost zvěčnit se na fotografii :-)!

Už je to jen pár metrů k místnímu kempu, v tuto dobu samozřejmě prázdnému. Vlakové nádraží je hned pod ním, stejně jako obchod se základními potravinami. Rozhodli jsme se ale, že tady za trojnásobné až čtyřnásobné ceny nakupovat nechceme (a navíc tu mají jen pár základních věcí). Chceme využít příležitosti a navštívit krásné horské městečko Corte a dostat se tam opět stopem.

Pár metrů nad vesnicí je hlavní silnice, kde je ale nečekaně řídký provoz, takže nám trvá více než hodinu a půl, než máme úspěch. Zrovna když si řekneme, že už stopujeme jen poslední jednu minutu a pak to vzdáme, zastaví nám milá paní, která je na pracovní cestě do Bastie. Do Corte je to cca 35 km po klikaté horské cestě,  takže z auta vystupujeme až okolo 12 hodiny přímo u velkého supermarketu.
Plán je jasný! Nakoupit zásoby na 7 dní, potom poobědvat a jít si projít historickou část města. V obchodě jsme ale zase obklopeni dobrotami všude kolem a nedokážeme se odtrhnout. Je to jako v Pyrenejích.

Zajímalo by nás,  zda to tak mají i ostatní trekaři. Připadá mi, že u některých regálů bych potřeboval bryndák :-).

Jsem jako malé děti. Všechno chceme a neuvažujeme racionálně. Takže nám nákup zabere nečekaně hodně času. Když potom poobědváme, využijeme ještě mobilního signálu a spojíme se s domovem.

Najednou je 5 hodin a za chvíli jede poslední vlak zpět do Vizzavony. Jízda trvá hodinu, takže bychom se tam dostali až za tmy. Ale my ještě neviděli Corte! Jdeme ho prozkoumat a potom zase riskujeme, že nás někdo sveze stopem.

Do historické části je to asi 20 minut, ale batohy nám pořádně ztěžkly jídlem na týden, takže se nám trochu podlamují kolena. Corte je nádherné. Typická horská vesnice, jen okolo vzniklo nové a moderní město. Úzké uličky a parádní male krámky. Neskutečně fotogenické místo. Nahoře nad městem je parádní vyhlídka do šířého okolí. Jsme okouzlení, nicméně čas rychle utíká, tak musíme jít.

Stop je tentokrát rychlejší. Skoro za tmy nám po hodině zastaví opět žena. Tomu jsem už nevěřil a přesvědčoval Marki, že půjdeme do kempu :-). Jsem docela překvapený, že se na Korsice nebojí zastavit samotné ženy. Umí anglicky, takže celou cestu si povídáme. Jede pracovně na víkend do hlavního města Ajaccia.

A co nás zaskočilo, nejen že za mlada šla GR20, ale prošla taky polovinu naší Pyrenejské cesty GR11! Krásná náhoda.

Cesta uteče rychle, zaveze nás až ke kempu. Za tmy už je nesmysl jít dál a hledat místo v lese, takže zůstaneme zde. Najdeme tady normální zásuvky a hlavně kulturní WC a sprchy. Takhle nějak by to mělo vypadat. Je tady asi 6 stanů, ale nikdo, koho bychom znali. Jsme relativně nízko (okolo 1000 m.n.m.), takže je o mnoho tepleji než předchozí večery. Naplno zde využijeme dostupnost zásuvek a dobíjeme vše. Ráno zjistíme, že ve sprše teče vlažná voda, paráda. Návštěva tohoto kempu byla užitečná.