DENNÍ VZDÁLENOST – 17 km

STOUPÁNÍ – 500 m

KLESÁNÍ – 1100 m

KUMULATIVNÍ VZDÁLENOST – 241 km

Ráno jsme vstali až v 6:45. Zima moc nebyla, ale stan  byl abnormálně mokrý. Při balení jsme mohli pozorovat, jak slunce postupuje na protějších skalách. Nakonec se dostalo až k nám, když jsme odcházeli :-). Jezero bylo po ránu klidné jako zrcadlo. Luce vyrazil dříve, my okolo půl 9. Náš cíl bylo stihnout nakoupit do 13 h ve vesnici Sallent de Gállego 15km daleko.

Sestup byl prudký a velmi špatně značený. Nahoru už stoupali lidé, takže se dalo lehce odvodit kudy jít. Ke konci údolí procházíme SKI areálem s velkým parkovištěm. Tam značka končí úplně a začíná dosud nejhorší část celé GR 11. Jde se po rušné rozpálené silnici několik kilometrů. Odtrhneme se až za vesnicí Formigal. To je zvláštní město duchů plné hotelů, které jsou však v provozu pouze v zimní sezóně. Pod námi je vidět velká přehrada. Hned zase myslíme na koupání.

Jdeme rychle a jsme už dost zničení. Dorazíme okolo 11:45 a procházíme okolo sportovního obchodu s plynovými bombami, takže raději dokupujeme ještě druhou do zásoby. Sice je to velká zátěž navíc, ale ve vysokých horách potřebujeme mít jistotu teplého čaje. Rychle se snažíme najít ještě potraviny než zavřou. Procházíme celou vesnici. V tom si uvědomuji, že jsem na internetu zahlédl informací o tom, že tady od 15. 7. – 30.7. probíhá festival Pyrenejos Sud. Tak proto všude tolik lidí!

Potraviny najdeme. Teď nás čeká 3 a půl dne bez obchodu, takže je potřeba důkladně promyslet co koupit, ať nemáme hlad a zároveň ať je to přiměřeně těžké. Takže zdravé to rozhodně nebude.

Jedna důležitá věc ale chybí! Toaletní papír! Těžké pochopit jak tak základní věc může být vyprodaná, ale viníkem jsou asi návštěvníci festivalu. Tak aspoň kupujeme kapesníky v lékárně.

Dorazili jsem v době oběda, takže si kupujeme to, co bychom nikdy netahali kvůli váze: čočku ve sklenici, kukuřici v plechovce, rajcata, cibuli, masové koule a pivko. Kousek od nás je řeka s malým stínem, tak jsme ho zabrali a udělali si tam na pár hodin pohodlí. Potřeboval jsem stáhnout z foťáku fotky a dokud jsme na signálu, tak publikovat něco na blog.

Začala siesta a řeka se ihned obsadila množstvím místních lidí se psy. Potom ještě vyrážíme omrknout festival. Spousty stánků, jedna stage a opravdu divná směska lidí. Siesta platí i pro festival, kdo by se tam v tom vedru trmácel, tak je atmosféra spíše poklidná :-). Omrkneme taky přehradu, ale koupat se v ní nedá, tak vyrážíme zpět do hor. Dle průvodce je dobré místo pro kemping cca 1,5 h od vesnice. Vyrážíme v 5, takže ideální. Cesta stoupá po polích, později se připojujeme na asfaltku vedoucí k další přehradě, sloužící zřejmě jako dolní nádrž přečerpávací elektrárny. Po dalších 2 km dojdeme k piknikovému stolu s houpacím koníkem, kde zůstaneme na noc.

Z trasy se vrací spousta výletníků. Takže se jen jdeme umýt k řece a vaříme, se stanem čekáme až do devíti, jelikož jsme moc na očích.